News & Events
8 požymiai, rodantys, kad vadovas yra adekvatus ir su juo malonu dirbti
- 2024 20 balandžio
- Posted by: webmaster
- Category: Darbas ir mokslas
![](https://s4.lt/wp-content/uploads/2024/04/geras-bosas.jpg)
Kontrolinis vadovo vertinimo sąrašas.
Jis kompetentingas
Pasitaiko atvejų, kai įmonės vadovas pasamdo netalentingą svainį. Nors ir ne taip dažnai, kaip įprasta manyti. Nedaug kas nori patirti nuostolių, todėl pavojinga kviestis mėgėjus. Vis dėlto, jei vadovas nėra pakankamai kompetentingas, darbuotojams būna sunku. Pirma, jie neturi į ką kreiptis sunkiose situacijose, nes viršininkas nežino, kaip elgtis, todėl vargu ar gali padėti. Antra, daug laiko sugaištama bendravimui, ypač aiškinantis vadovybei, kodėl kai kurių sprendimų negalima įgyvendinti.
Jis nėra despotiškas
Kompetentingas viršininkas gerai išmano dalyką, bet nemano, kad yra pats protingiausias ir kad jo nuomonė yra vienintelė svarbi. Kai kuriais atvejais darbuotojai iš tikrųjų gali žinoti geriau, pasiūlyti tinkamesnių idėjų arba pateikti svarių argumentų, kodėl dabartinis variantas nėra optimalus.
Paskutinis sprendimas, žinoma, visada paliekamas vadovui – nes atsakomybė tenka ir jam. Tačiau geriau tai daryti šauniai, o ne savaip.
Jis prisiima atsakomybę
Geras viršininkas prisiima atsakomybę už komandos pasiekimus ir klaidas. Tegul Jonas, Petras ar Alina būna kalti dėl konkrečios nesėkmės. Bet tam ir yra vadovas, kad laiku pakoreguotų komandos kursą ir sumažintų riziką.
Jei vadovas prisiima nuopelnus už visas sėkmes, o nesėkmes suverčia ant pavaldinių pečių, vargu ar jį galima vadinti profesionalu.
Jis yra dėmesingas savo darbuotojams
Paprastieji darbuotojai yra svarbus bet kurios įmonės išteklius. Nes būtent jie atlieka didžiąją dalį pelno duodančių užduočių. Automobilių gamyklą galite valdyti taip efektyviai, kaip tik norite. Bet jei ji staiga nustos gaminti vairus ar variklius, įvyks kolapsas.
Pasaulyje yra du požiūriai. Į darbuotojus žvelgti kaip į negyvus išteklius, priemonę tikslui pasiekti. Reikalauti iš jų rezultatų, neatsižvelgiant į jų patogumą, privesti juos prie perdegimo, išsiskirti su jais ir tada ieškoti naujų. Tai gali būti netgi veiksminga verslui. Tačiau tokio viršininko ir įmonės reputacija paprastai būna labai bloga.
O galima eiti ir kitu keliu ir darbuotojus suvokti kaip gyvus žmones, kuriais reikia rūpintis. Pavyzdžiui, leisti jiems išeiti į papildomas atostogas, nes jie nebeturi jėgų. Pasiūlyti laikinai pereiti prie giminingų užduočių, jei rutinos ratas neleidžia darbuotojams sugalvoti naujų idėjų. Išplėsti atsakomybės sritį kartu su atlyginimo padidinimu, kai visi tikslai jau buvo pasiekti ankstesnėse pareigose.
Šis metodas yra perspektyvesnis, nes didina darbuotojų lojalumą, kurie gali pasitikti sunkius laikus ir sutikti su nepalankiomis sąlygomis vardan įmonės gelbėjimo. Be to, jis padeda formuoti gerą kolektyvą, nes duomenys apie sąlygas organizacijoje sklinda toli už jos ribų.
Tačiau ne per daug minkštas
Vadovas pirmiausia turėtų būti orientuotas į rezultatus. O tarp rūpinimosi ir leidimo žmonėms sėdėti ant sprando yra plonytė riba.
Jei darbuotojai dažnai išeis anksčiau laiko, nuolat ims laisvadienius ir įvairiais būdais sabotuos darbą, blogai galiausiai bus visiems. Jau vien todėl, kad paprastai tokiais dalykais piktnaudžiauja pavieniai asmenys. O tie, kurie dirba 100 procentų, dėl to būna labai nepatenkinti. Dėl to dėl pernelyg didelio vadovo minkštumo prastėja rezultatai ir klimatas kolektyve.
Jis yra nešališkas
Skirstymas į favoritus ir atstumtuosius erzina net mokykloje. Kam patinka, kai vieniems viskas „už gražias akis” dovanojama, o kiti už bet kokį prasižengimą yra barami ir netenka premijų.
Geras viršininkas baudžia ir apdovanoja teisingai, remdamasis darbuotojų veiklos įvertinimu, o ne asmeniniu palankumu.
Jis yra sąžiningas
Bet kurioje įmonėje būna sudėtingų laikų. Kartais jie paveikia skyrių, o kartais – visą organizaciją. Dažnai viršininkai stengiasi viską išlaikyti paslaptyje iki paskutinės minutės ir tikisi stebuklo. Tačiau gandai vienaip ar kitaip sklinda, o tai gali gerokai pakirsti pasitikėjimą.
Geras vadovas yra sąžiningas su pavaldiniais, nesistengia jų pergudrauti ir suteikia jiems teisę rinktis sudėtingose situacijose. Net jei galiausiai viskas žlugs, žmonės bent jau nesijaus apgauti.
Jis įkvepia
Geras viršininkas yra tas, į kurį norisi lygiuotis. Jis dirba taip pat sunkiai kaip ir pavaldiniai ar net sunkiau už juos, gali siūlyti idėjas ir vadovauti. Toks žmogus yra autoritetingas, bet ne autoritarinis, o jo vadovavimas nekelia abejonių. Su tokiu vadovu komanda iš tiesų nuolat tobulės ir sieks daugiau.